27 april 2008

Leeuwenmars te Boven Leeuwen

Ondanks het onheilspellende bericht dat er vooral dijken voorkwamen in deze tocht ben ik er vanochtend toch op uit getrokken om weer 30 km bij elkaar te sprokkelen. Ik hoopte dat het net zulk mooi weer zou gaan worden als gisteren maar weerberichten met onweer, hagel en regen deden me huiveren. Na diverse geruststellingen van mijn lief (“Het slechte weer komt ’s avonds pas”) heb ik de stoute wandelschoenen aangetrokken en mijn dunne jasje tevoorschijn getoverd en mijn trui thuisgelaten. Goed plan bleek al op weg naar de auto. Wat was het al lekker om half 8!

Aangekomen bij de Vrolijke Tippelaars kreeg ik de routebeschrijving mee en de angst sloeg me om het hart.. Zouden de voorspellingen uitkomen??


Als bewijs heb ik deze foto gemaakt. Een 30 km tocht. Uitgetypt het formaat van nog geen A5! Oh help… Vol goede moed ben ik op pad getogen en heb op de Waalbandijk de volgende foto’s gemaakt:

Ik kan je zeggen dat dit lammetje niet echt lief was voor zijn moesje.. Dat beest ging tekeer! Ik zou stante pede gestopt zijn met melk geven. Echt. Maar goed, ik kuierde verder en werd meerdere malen ingehaald door dezelfde mensen.. dan moest de man piesen, toen de vrouw, toen zagen ze iets moois etc etc. Ik was er gelukkig redelijk gauw vanaf daar de 30lopers van de dijk af mochten.

Na de eerste rust ben ik aangehaakt bij een meiske uit Wijchen. Wandeltochtvreugde compleet! En zon en lekker lopen en gezellig kletsen! Ze was wel blij dat ze met iemand op kon lopen.. ze was vermoeid van bezigheden de dag ervoor en ze zat er wat wandelen betreft aardig doorheen.

Eenmaal terug bij het startbureau kwam ik tot de ontdekking dat er eigenlijk heel weinig dijk in had gezeten.. Het is me in ieder geval niet opgevallen.. Ook heb ik verder geen foto’s gemaakt. Heb enorm genoten van de omgeving en van het gezelschap. En nu maar met de pootjens omhoog op de bank en met een dessertwijntje erbij (zoeoeoeoeoet! Hoezo vergissinkje… ).

Geen opmerkingen: