24 augustus 2008

24-08-08 ~ Heidetocht te Ede (15 km)


Na een nogal saaie en langdradige dienst (ik moest zingen.. helemaal vergeten) kon ik eindelijk weer een stukje gaan lopen. Ik had me voorgenomen de hele maand augustus niet te lopen maar ik merkte aan mijn humeur dat dat het toch niet ging worden.

Dus op naar Ede voor de 15 km welke grotendeels over de hei zou lopen. De planning was eerst 20 km maar dat werd toch wat te krap. Eindelijk aan de wandel merkte ik dat de tocht toch wel heel erg leek op een eerder gelopen tocht. Wat bleek: het was dezelfde tocht als in 2006! Toen liep ik 20 (plus nog een boel verkeerd gelopen dus ruim 25 km). Het was mooi weer en ik baalde dat ik mijn fototoestel niet bij me had.. moet toch eens leren dat ding automatisch bij me te steken. Ik heb maar een paar fotootjes gemaakt met mijn foon.

Wat mij opviel was de enorme hoeveelheid zwarte torretjes op reis waarvan ik er 2 het leven heb gered. Ik schopte ze ondersteboven maar ik heb ze netjes waar op hun pootjes gezet. Kon het niet over mijn hart verkrijgen ze te laten liggen.

Na de rust op 9,9 km kwam mijn blaar van de vierdaagse weer opzetten.. pijnlijk dus. Maar gelukkig was ik bijna bij het startbureau.. daar heb ik nog een frikadel verorberd voor ik de terugreis aanvaardde. Deze tocht heb ik nu wel gezien en zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet meer lopen. Het is wel erg mooi zo op de hei!

Jippie! Terug in wandelland!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Gon,

Lekker he, weer wandelen. Helaas zal dat voor mij nog wel even duren. Hopelijk kom ik er nog aan toe.
Ik had graag de airborne gelopen,maar ja, wat niet kan, kan niet. Dan maar volgend jaar.
De hei is mooi he.

Spreek je snel weer.
Groeten Marina