18 augustus 2008

Petjes achter het stuur

Rustig rij ik op de snelweg. Af en toe een auto inhalend maar verder rustig rechts. Niet te ver boven maximumsnelheid want: controle.

Get, wat is dat nou weer? Blauwe Civic met een petje dat net boven het stuur uitkomt. Strak op de bumper. Nu ja, lekker rustig blijven rijden want ik heb geen zin in bekeuringen. Ik gaap nog eens luid en duidelijk en laat me niet opjagen. Helaas moest ik op een gegeven moment wel naar rechts want ik had alles wat ik wilde inhalen ingehaald.. Petje komt voor me rijden en rijdt van me weg. Zeker 130 km p/u.

Maar wat ie dan doet! Hij gooit ineens zijn auto naar rechts, over het verdrijvingsvlak nog net ff afritje meepakken. Met 130 km per uur! Gevolg: hij blij, ik een regen aan stenen over mijn auto waardoor de lak en de ruit aardig beschadigd zijn. Ben vandaag even naar de plaatselijke Carglass gereden maar het hoefde gelukkig niet gerepareerd te worden, het waren butsen en geen sterretjes.

Ik vraag me af hoe die lui hebben gereden tijdens de rijlessen. Het kan toch nooit zo zijn dat die lui ineens alles overboord gooien wat ze geleerd hebben? Of moeten ze zo nodig iets (bijvoorbeeld een bepaald niet nader te noemen lichaamsdeelTJE) compenseren?

Ik snap het niet.

Geen opmerkingen: