15 september 2008

14-09-08 ~ Drie verentocht Pannerden

Het zou vandaag stralend weer worden hadden ze beloofd dus ik had flink zin in deze tocht. Een 40 km tocht welteverstaan. Toen ik mijn eerste wandelpootje buiten de deur stak merkte ik dat het toch best fris was! Het bleek 8 graden te zijn. Toen we eindelijk de auto voor het startbureau (ja, echt een halve meter voor de ingang!) geparkeerd hadden wilde we toch echt eerst een bak koffie om wakker te worden.

Getverdekke. GETVERDEKKE! Het was geen koffie wat we kregen maar slootwater. Niet meer en niet minder! Ik heb het niet eens opgedronken want het zou er linea recta weer uit gegooid worden wist ik. Dus zonder koffie op pad. Het bleek een mooie tocht te worden: heel veel asfalt en mooie natuur. Één van de veren was uit de vaart dus we moesten een andere route volgen met wat modderpaden en een theehuis wat we konden bezoeken. Konden, inderdaad. Dit theehuis bleek gesloten en er was verder geen enkele rust te vinden tot 16 km. Op een gegeven moment moest ik werkelijk heel nodig plassen (we liepen in een woonwijk, dus geen bosjes beschikbaar) en er was geen café of niks open! Ik liep er echt zielig bij.. Gelukkig kwamen we na een hele tijd een sportkantine tegen waar ik het toilet kon bezoeken. Na een vriendelijk bedankje en een heerlijke kop koffie gingen we opgelucht verder. Ik heb echt genoten van de rest van de tocht maar het totaal ontbreken van rustposten (er waren wel controles!) ingericht door de organisatoren was toch wel kwalijk. Gelukkig hadden we genoeg voedsel bij ons.



Toen we na 8 uur lopen eindelijk weer terug bij het startbureau waren lagen daar, als enige nog, onze wandelboekjes met smart te wachten om meegenomen te worden. Moe maar voldaan zijn we naar huis gekacheld. Toch wel lekker, de auto zo strak voor het startbureau!

Geen opmerkingen: